måndag 22 november 2010

Linköpingsfamiljer och ensambarn som inte blev det.

snart 6
--------

kom just på när ja loggade in mig på den sajt som bringat kärlek och missär i många liv, facebook, och fick en fin kommentar av ett gammalt barnvaktsbarn

att shit, de e lyxigt att ha så många familjer utöver ens egna lilla familj i ens liv, som funnits med i långa 27 bast..

Fam Kleiner (min absoluta extra familj och gudfar och gudmor! ), Fam Gustafsson, Fam Aldstedt, Fam Nygren osv...

Jag säger det för sällan. Jag är lyckligt lottad.

Sen finns de i mitt hjärta en liten extra familj, vars döttrar och söner som ibland återkommer här på bloggen. En familj jag fick följa i ganska många år, genom att vara deras barnvakt, men senare också vän, och som finns mer i mitt hjärta nu än vardag. En otrolig varm familj, som jag alltid kännt väldigt starkt för.

Och anledningen till att jag började tänka på familjer, var det den lilla fina kommentaren av den yngsta i Golster-skalan! Så där genuint fin kommentar! Det är så underbart att få ha varit betydelsefull för folk, på olika sätt.

Denna pojke, Johan, var nog inte mer än 2 år (upp till 4 eller 5 år hann han bli tror jag, var ju så längesen att jag nästan glömt deras ålder..)
De 3 barnen växte upp till vackra och intelligenta personligheter! Dessa Golster flickor, och Golster pojken.

att fånga ögonblick borde stå varje dag på att-göra-listan.
men allt för få gånger gör det det.
men att tänka på det en natt i november, är bättre än att inte tänka på det alls.
hur lifekicking livet faktiskt är.




Avslutar med lite bilder och delar av den fina kommentaren från FB ! Tack Johan.


".... Man kan nog inte få någon bättre barnvakt än du! När jag var liten längtade jag till mamma och pappa skulle bort , så du fick komma. Jag kommer kanske 8år efter med att säga det här men gud vad jag saknar dig . <3"


tänk de trodde man inte att man skulle få höra 8 år senare, efter att ha trott att man va den där "barnvakten" som alltid skulle se till att man sooomna när man var 2 år, och lät sina storasyrror va uppe o kolla TV :D




Moa och Johan.

Nu




Fam Golster



Helena, Nanna, Moa & Johan




------

"thank you all for bringing me in your life"
/M


Inga kommentarer: