tisdag 30 mars 2010

THIS IS CRAZY

jag är så glad att jag inte riktit vet vart jag ska ta vägen med mina känslor just nu

vart gör man av när man har såna här lyckorus, går ut på däck och skriker, eller bara somnar gott med sina överkokade endorfiner? Ska ju trots allt upp om några timmar igen..

Alltså, dessa gråt, skratt som jag haft här de senaste 2 veckorna, de tankar, de känslor, är precis som vågorna på havet här utanför. 1a veckan, ville jag rent av DÖ. Jag trodde inte en chans jag skulle klara det, men Simon hjälpte mig, och jag vände mina tankar och insåg ett och annat. Idag trivs jag som fisken i vattnet (garva då). Jag sa tillochmed till Eskil idag vid packebordet, "fan jag har ju tillochmed börjat tycka det är KUL att packa fisk...".. Sen undrade jag hur skadad jag blivit egentligen.

Det finns så mkt jag vill skriva, beskriva, så mkt tankar, så mkt utvecklande, men det får liksom knappt ens plats i mitt huvud, så jag får väl ta och skriva en bok, för damn, vilken människo erfarenhet detta är.

Tänk er, att va samlad en grupp människor, borta från civilisationen, inte kunna ta sig någonstans, 30 st, som du inte har valt en enda av dem, äta ihop, sova ihop, hata, älska, sura, garva, må bra, må dåligt, ja ALLT.. på denna båt. i 5 veckor. Utan att ta på land. Det är egentligen helt sjukt..

Men fy tusan vad jag är glad, hur det än slutar, att jag gjorde detta, IGEN.

3000:- nkr /dag (ja det har vart så bra fiske, att de höjer lönen), gör inte saken sämre..

40 dagar kan nu ju själva räkna ut matten :)



Pengar som jag är SÅ värd!

Men främsta anledningen till lyckan är:

Jag SKA ÅKA TILL SPANIEN, MED MINA SYSKON för första gången!!!!! (få visa dem mitt andra hem, och deras andra hem, en HELT otrolig känsla...) Har inte bokat hemresa än, för jag tänkte att när de drar hem till Linkan, sticker jag till släkten och hänger där och kanske tar en tur även till Barcelona till våra vänner där... Den som lever får se..

jag är iaf så grymt glad just nu, att det skulle svida på varenda bitter ovän jag må ha haha..

puss, 3 timmars sömn innan nästa pass :)

lots of fat love to all my homies haha!!

Inga kommentarer: