fredag 26 mars 2010

så var de fredag.


jepp fredag, och halva scandinavium dricker väl öl.


jag dricker mjölk och har precis gått av mitt shift.. så kan de va :) men jag saknar inte en sekund "supandet"... men kanske en kall öl...

får bli om ett par v när vi är "iland"..

många skriver och undrar hur de kan få kontakt med olika rederier.

jag kan bara ge ett tips, VÅGA ER UT själva, RING, googla... mer kan jag tyvärr inte göra om det inte handlar om de absolut absolut närmaste... sorry.

jag kämpade som fan för detta 2006, när första gången jag drog ut på båt. då hade jag ringt och ringt ett halvår, sen tog vi bilen upp till nordnorge, och där gick jag rent ut av och tjatade inne på kontorerna.. tills jag en dag fick napp. jag började på lägsta nivå och har nu alltså lyckats ta mig till den "högsta" på en av de bästa trålarna... det kallar jag bra! :) hehe....

så foks, det är inte the "easy" way som räknas. Man får klara upp sina egna drömmar och mål här i livet! Inte åka pannkaka :)

det har jag aldrig gjort... även om jag som sagt var har en GRYM tur i mitt liv...


iallafal....

det har varit en grymt bra dag/natt. i mina mål mätt.

MEN jag har upplevt en sak. jag har upplevt en riktig psykopat. han hotade mig och den andra tjejen på shiftet med en kniv.

det blev ramaskri och om de inte vore för att vi är lååångt ute på havet hade de kastat honom på land direkt!

god damn vad jag lär mig om människor här... och jag som trodde jag endå hade väldigt stor erfarenhet... man slutas aldrig att förundras!

dagens fina
var en sak i mitt skåp, när jag öppnade det och skulle ta mig mig hela min fiskmundering....

de små sakerna gör som sagt var allt mkt enklare...


nu ska jag sova, ett par timmar.. sen tänkte jag besöka de andra shiftet på kafferasten... hihi :)

natti!!!!! (ja kl är halv nio men endå...)

mamma: du kan ringa mig runt 20-21 på kvällarna...

Inga kommentarer: