torsdag 25 mars 2010

Grym kort uppdate.


2 dåliga saker men endå flest bra


har "spytt" mig igenom mitt pass idag, 2 shift med migrän och packa fisk går inte ihop. men här finns ingen nåd om att "vila". så varven mellan toaletten och fingrar i halsen har varit ganska flitiga inatt och imorse på mina pass. kul o veta. (not). som simon skulle sagt.

apropå simon, igår lämna han "mig". och jag kännde mig mer ensam än någonsin på mitt shift. men som en räddande ängel, kom eskil, en som förut stått bak och kapat fisken. han kom till pakkebordet där vi packa fisken. och så har jag alltså funnit mig ett litet fint substitut till simon att "masa" på.
så en dålig sak blev en bra.
och nu har han fast position resten av turen brevid mig.


så till de glada!

fick mail från kontoret på land att jag får FULL LOTT!!!! (trodde ALDRIG i min vildaste fantasi detta...) Det menas alltså med att jag nu stigit till 2300:- nkr/dag. Högsta man kan få, jippie! Så nu har jag räknat ut att de här 5 veckorna kommer hamna på 89 000:- nkr brutto..

Det var HELT oväntat, jag trodde minst jag skulle få det efter flera båt tripper till.. (men detta hålss käft om, för annars kommer de komma onda blickar från de som inte får :D)



Fick ett oväntat peppande tips idag på facebook av en kille som jobbar på Bergens Avisa (Bergens tidning här...) som fotograf som jag träffat i Bergen. Han peppa mig att ta bilder! MASSA bilder, på fisken, där jag jobbar, de jag hänger med, ALLT. Detta har jag tidigare inte "orkat".. men nu ska kameran fram.. håll till godo... allt i sin takt.

Försöker även få in min fru här på båten till nästa tur.... Vi får se hur de går gumman! Gör allt jag kan!

Men de bästa av allt idag var endå kramen. Den slog allt kräks i världen.


nu ska jag spy, ta en dusch och sen sova några timmar, innan de e dags att ta sig ner till "firren" igen...

so long.

ps: mamma jag älskar dig (TE AMO), som du iofs alltid vet, men ändå :D




Inga kommentarer: