onsdag 22 december 2010

Ställningstagande.

Bergen. gone.

Oslo. gone.

Broder. gone.

I said bye.

For now
.


stockholm baby.

extra familjer, snart-mor, glögg, aftereight och icke-julklappar.
icke-cigg.
ändrade planer. malmö. nyårs-lugn.

jag bojkottar nyår i år.

iaf festerna och hysterin.

funderar på om de e tillåtet.
men sen skiter jag i det.

det är tillåtet.

och jag lägtar efter icke stress.

jag och en av mina bästa vänner.
tar den dagen och den sorgen.


vi sover bort dagen, ser på crappy filmer eller dansar ihjäl oss i mysbrallor natten lång.
vi gör vad som faller oss in och skippar hysterin.
efter 27 år kallar jag det varken för moget eller barnsligt.
jag kallar de bara skönt.


tänker inte heller göra en lista om året som gått.

lifekickin handlar inte om det.

det handlar om att kicka med livet och att bli kickad av livet.
det handlar om att leva.
göra det du står för, och inte göra det för att andra ska förstå varför du gör det.
om och du inte hänger me, så betyder de bara att du fattat hela grejjen utan att du fattat de. för livet ska inte förstås, de ska levas.
keep it real.

glöm inte bort, som jag läste på en betong vägg vid havet en kall vinterdag förra året

livet är som en ända lång mening, det gäller att inte sätta punk för snabbt..



Till det säger jag punkt, tar en aftereight och kysser mitt liv godnatt i en varm lägenhet hos familjen Alstedt i ett kallt Stockholm och hoppas att morgondagen bringar det vi mår bra av.

Dessutom önskar jag varenda soul här som pallar läsa mina ord, en grymt kärleksfull jul.
Be now. Thats the thing.


/Eder Maria Angela

Inga kommentarer: