lördag 25 december 2010

Julen är över - det betyder vår.


Julen får gärna finnas, men jag flyr den gärna.

Trots mys, snö, mat, goda vänner, familj och allt vad turen slagit in på en själv (ja för fn, man ska vara tacksam, för många plågar sig igenom julen, för många lever i helt fel förhållanden och familjer i denna högtid), så är jag miljontals gånger hellre i solen, gömd från den kristna julen.

Flertydlig känsla inför jul och under jul.

Men nog om det.

Stockholm var det. Vänner, god mat, exxtra familjer, familj, hundar, bebisar, nötter utan nötknäckare, Karl Bertil Jonssons julafton och liksom allt de där.

Ligger just nu i en skön soffa, högst upp i en lägenhet och njuter av en mage full me tomteskumm. Letar efter ny musik, beställer surfböcker och är allmänt glad att jag inte lagt energi på att fylla läpparna med läppstift, kleta på mascara, ta på en tajt röd klänning, fylla kroppen med promille, umgås, stå i köer, dansa, för att sedan må päck dagen efter, och för att sedan börja om. Jag pallade verkligen inte de i år. Jag pallade inte att inte palla, så jag sket i de.
Jag dissade mig själv.

Längtar hellre efter att sätta mig på en trång Swebus imorgon, få tycka att jag var oerhört lyhörd när jag lyssnade på böner om att strunta i min envishet om tåg och billiga priser, mot att säkert komma fram till ett kaos artat skåneland.

För just där landar jag imorn.

Osminkad, hoodiead, mössad.

Där blir jag mötad av min bättre av de bättre vännerna.

Ägget & Leno är enade. Ännu en gång.

Crappy movies och moff. Pansionärs duchande och säkert ett och annat bråkandes och störandes på varandra. But who cares? Its christmas.


Årets julklapp, begagnad o allt. Viva la consumción!


Boken blev min! 'The pilgrimage. 50 places to surf before you die'

vill jag leva för evigt, kan jag ju dra ut på den där 49:e och 50:e en jävla lång tid..

en panchis surf vore ju inte helt fel...


En puss till alla systrar där ute, rock it/m

ps: jag saknar bilder.
men jag ska sluta waina
.. ska kolla ut en kameran på hetsrean.
de e dax.
lovar.





Inga kommentarer: