söndag 18 april 2010

mindre än 1 dag kvar..




då var man helt psykiskt och fysiskt utmattad...

36 h ska vi vaska hela fabriken... små skruvar och ingrodd fisk.. överallt ska de va skinande.. de låter inte så vanskligt, men fabriken är STOR och vi har fiskat fisk i 24/dygnet i 5 veckor.. inälvor, blod, fiskfjäll m.m som lagrats... så ja, de e endel..

men ni går tiden fort.. fort som bara den, nästan så det känns som om vi inte räcker..

men... jag går omkring med fiskgrojs i håret, dyngsur efter högtryckarna och skitig överallt.. men med musik i öronen, kristoffer, eskil o lars.. går de endå finnemang...

är så glad att jag haft dem som sagt...

Imorgon kl 8 ska vi vara färdiga, då är vi i land, (5 veckor på en båt utan att ta på land, som ett BigBRither till sjöss, och jag grejade det, IGEN!)

...sen går inte mitt inställda flyg, utan det blir en skön bussresa till Bergen... kommer däcka 100 %...
blir förhoppningsvs hämtad där på bussstationen..och sen är det bara fullkomligt slappande för min del..

den 26 styr jag min kos mot Linköping... ska också bli helt fantastisk...



nu har jag vräkt mig i en stor tallrik med glass och massa hallon... ska trycka i mig en kopp kaffe och sen är det... guess: VASKING!

Puss... Mary

Inga kommentarer: