fredag 2 april 2010

de här med komplimanger...




jag är dålig komplimangstagande.

tar komplimanger om utseende med en klackspark. de biter ganska löst.
jag vet mina defeker, jag vet att jag inte är mallen för skönhetens alla normer.



jag i ett nötskal.

men när människor säger saker om mitt inre, om påverkan, och om andra ting som är viktigt för mig som människa, DÅ tar jag åt mig och ler med hela min själ.

när människor säger att jag har vackra ögon, då vet jag att färgen på mina ögon inte är unik, att jag inte har rådjursögon. men då vet jag att det finns ngt bakom som är det som speglas ut i mina ögon.

det kan låta ganska självförtroendes aktigt och kan säkert bita hål på många om de läser detta. men då känner de mig inte, för de som känner mig, de vet att jag aldrig påstått mig haft något att skryta över, att jag aldrig kännt mig som speciellt vacker eller vackrare än andra.
men att jag faktiskt alltid har jag kännt mig värd att älska, både i förhållande och andra relationer till familj och vänner. och en känsla att veta att jag är det av dem som betyder något, är som alla vet, en fin känsla. som ibland kan vara svagare, ibland starkare.

Precis som livet, går känslorna upp och ned på vågen ibland.

Jag tror att jag är ganska bra på att ge komplimanger själv. Eller jag vet. När jag verkligen känner det. aldrig annars. Så mkt man kan, ska man ge komplimanger, och ge positivitet när man tycker om någon. Tycker jag. Och jag är inte blyg med att ge det, om jag känner att männniskan "gett" mig något. Det kan vara ett ord, ett uppvaknande eller rent av kritik.

För 15 min hade jag fått ännu ett mail av min vän på skiftet eskil. Och orden värmde.

"Har nokken sagt til deg kor verdifull du er? At dem er glad i deg og lika dei? At dem sette pris på din godhet og nyte godt av din omtenksomhet! At du er snill å sprer glede me ditt humør? Ikke i dag? Da vil e gjer d no og for at du e du! Klem:-D Hilsen Eskil"




dessa ord får mig att somna gott.

Fabriken har gått sönder lite nyss, så det är inte mkt att göra. Jag ska dock nanna kudden och sen ska vi fiska torsk. Då blir det ingen vila!


Puss på alla som jag älskar.
/er maria angela

Inga kommentarer: