fredag 2 april 2010

han skrev en text om mig...

många vet vad jag är svag för.

hiphop. surf. självständighet. skate. livslust. busighet. kaxighet med ödmjukhet. humor. konstnärlighet o lite sånt.


när sånt sitter på ngn, blir jag oftast lite förälskad, vare sig det är kvinna eller man.

och förälskad behöver inte betyda kär, eller alls kärleksmässigt.

men det liksom väcker mitt intresse.
mkt mer än fame, money och annat blingibling. jag tror aldrig jag kommer gifta mig rik.
men en surfbräda och ett hus vid havet, är liksom mer säkert.

iaf. utan svammel.

min vän som jag tycker om mest här på båten har blivit en pojke som gör musik. självklart hiphop hihi. han gör beats till norska hiphopgrupper här och jag kännde hans lillebror på första bten som jag var på.
vi är på olika shift, men han har på sitt sätt, de minuterna i vaktshiftet, hjälpt mig i mkt som hänt och peppat mig med små ord och leenden.

idag, när jag kom från mitt skift, slog jag upp min mail, och där fanns en text, till mig, om mig (den ska på en beat naturligtvis och den är med mycket humor).

så ful och äcklig som jag är här, osminkad sen dag 1, i mysbyxor och med ständig fiskfjäll i håret, är det ett under att ngn kan tycka att man är "söt".
men kanske när man är som naknast, är man också "purast".
när liksom sminket inte döljer själen, och man kan blotta både tårar och skratt?
det förgyller och jag tar varje ögonblick och omfångar det.

jag har funnit en fin vän.

tänker inte dela med mig hela texten, lite vill jag hålla för mig själv.

men eftersom detta är lte av min "öppna" dagbok, tänker jag förevig mitt minne en dag när jag går tillbaka...


møtte henne ved hei,hennes vakre øyne,
gode,positive,ja,ikke nei.

kropp som sexy,jep,det er hun,bortsett fra gunnhild,
hotteste dama på båten i grunn:P (haha,blæh;p tulla)

så var det jobb,sjekk ut lista la meg se,faen så typisk,jeg A hun B
sekundene ble store,switch klokka 2,5 på, er det hun mon tro?

fra hei til prat,prat til spenning,så ble vi 14,søtere enn honning.
sprang rundt,banka på,forsiktig på tå,


uansett hva som skjer,
glemme det vil jeg aldri,hun som på havet nærmest drev meg til vanvidd.
har alltid vært kresen, så jeg ble betatt av dette vesen,
ja,det er noe ved hun her,så skjønn,så spesiell som hun er.

dagende glade,trøtt med et smil,glem ikke dette lille ørn er du snill.
når du er lei, når ikke alt går din veg, så tenk godt etter, husk på meg.

som et godt minne, som gode tanker,
som fire smilehull på en svart panter!:P





NOpe, nu är de kaffe, en cigg och sen ner i fabriken o jöbba!



Hanna, frugan - , om du vil rnga så ring efter jobb och en halvtimme efter, vore najs o prata me dig gölle göll mer än på nätet.

Jag jobbar 2 skift per dag (6 h/vardera):

1:a shiftet : 14-20 (du kan ringa fram till halvnio där efter behöver ja min tid :)
2:a shiftet: 02-08 (samma här)

Inga kommentarer: