söndag 19 februari 2012

A night like this.



Ligger bokstavligen och kollar resor. 
Och väntar på att tiden ska synkas med USA, så de kan släppa det sista avsnittet av Family Guy och American dad. Räknar minuter och timmar. Flera år, och denna fashination släpper inte.




Har dessutom kanske haft en av de skönaste söndagarna på länge. UTAN Riks.
Min mob dog ngn gång inatt, så när jag väl somnade, sov jag. Och vaknade inte förrän klockan var 13. Och jag vaknade av att solen bara strååålade in i mitt fönster. En snabbcigg me Nellie (ja vi ska sluta den 13:e......) och sen på med mjukisbyxorna. Jag o Noah bestämde oss för att gå ut i det vackra vårvädret. Så vi gick mot Kutumbo och där blev de matlagning för fulla muggar, chapatis och ihopplock... Efter det gick jag och la mig en siesta medan grabbarna käkade vidare. Blev väckt kl 22, och då är de meter snö ute (överdrift men ändå...). Va f*n  hände med våren liksom?




Traska hemmåt med "afrikanerna" och här serverades reggae, dadlar & chai. Allt lagat av mig naturligtvis.. :) "Svennen".
Det minner fruktansvärt mkt om pappa allt detta ser jag när jag skriver. Chapatis, chaite och reggae. Hmm. Finns nog en liten saknad där inne. Låångt där inne, men ändå.


Och utgång behövdes inte för ngt i världen i kväll, en riktig skön söndag med bra vänskaps-häng.


Nu ska ögonen slutas.








Over & Out.



en vän skickade denna till mig idag, och jag kan inte annat än avguda den.

Inga kommentarer: