fredag 17 februari 2012

DU HAR ROCK'NROLL I DINA BRÖST





OH vilken underbar fredag detta är.


Njuter och bara älskar min ensamtid
Gör allt och inget och stornjuter.


Jag är lyckligt lottad. Jag blir aldrig uttråkad. Har nog inte varit det på många år om man inte räknar sånt som att stå o vänta på en buss och vänta överhuvud taget. Svårt att förstå människor som blir uttråkade. Jag har snarare svårt att få tiden och räcka till känner jag, och därför värderar jag så högt min ensamtid. Utan den blir jag grinig efter ett tag. Den är super viktig. Och det har nog mina relationer fått lära sig ganska snabbt. Även om "tofflande" kan vara ngt av det bästa som finns...givetvis.


När jag var en "fjortis" eller ung så att säga. Då var jag antingen tvungen att snacka i telefon eller "hänga". JÄMT. Nu kan jag längta hem, för att bara få "hänga med mig själv" eller fixa saker. Livskvalté.
Kanske låter fett tråkigt för andra, men inte för mig. 


Givetvis älskar jag att vara med mina vänner också, men liksom den där "ahh" att få saker gjorda, "att få stryka på listan", den är så friigörande ! :) Som att komma in i ett såpaluktande rum ungefär :)(såpalukt=städat).




Så därför sade jag nej igår för utehäng, och även idag.
Men kanske blir det extra tydligt när vi är flera som bor, och man jobbar på ett socialt jobb, att liksom den där "egen-tiden" blir lite extra viktig...


Nog med snack. Nu väntar, just det jag har lust med.


Ses imörn folkens.






1 kommentar:

mamma sa...

Hög igenkänningsfaktor, undrar om det är genetiskt...
Njut <3