lördag 4 februari 2012

Hemma plan.



Tänker inte skriva så mkt eftersom mitt huvud värker som en spikmatta, men det gör inget, är glad ändå.


Jag har liksom laddat upp mina "livsbatterier".


Hade en supervecka i Barcelona, med lite behövlig sol, behövlig vila och en massa baguetter med min Heds.


Valet att besöka Linköping efteråt kunde inte blivit bättre.
Jag är så glad, för dem jag fick träffa, att inte behöva stressa, att se mamma och att få bli omhändertagen.


&. Igår slapp jag allt strul med tåg eftersom jag tog buss till Stockholm, och vidare där till Oslo var det inga problem. Jag hann träffa Noah en snabbis och en tjej, som också skulle till Bergen med nattåget, vars pappa var konduktör, så det slutade med att jag låg och sov som en snusande bebis i en sovkupé med henne!


Hur bra kan inte saker bli.


När man bara lyssnar lite på sitt hjärta och "tvingas" göra det och puschas av andra.
Som mamma sa, nu är dt dags att dina skyddsänglar får sig lite vila, och jag kan bara hålla med, SÅ mkt de hjälper mig i mitt liv, vilket flyt jag får av dem. Otroligt. Är lyckligt lottad.




Också tog jag valet efter många om och men, att tacka nej till båten och 120.000 nkr för 7 veckor. Mkt pengar kan tyckas, och för all del, det ÄR mkt pengar. Men livskvalité, kan det mätas i pengar?


Nej.


Finns inget annat svar, hur mkt jag än ville framställa det så.
Jag mår bra HÄR, jag trivs HÄR, jag ska kämpa för de där pengarna så att jag också kan resa, och jag kommer säkert ångra mitt val både ett och två gånger, när jag vill spy på saker och ting. Men i slutändan, vet jag, att jag tog rätt beslut. Jag kommer resa ändå, det ska ni minsann få bevis för, jag brukar klara sånt :)


Nu är det dags att unna mig lite "take it chill" här hemma, gå ner till affären och bara mysa med mig själv heeela kvällen. Kanske få över en monstertokig Heds på besök om hon orkar.


Imorn står jag återigen på Pyggan, och tro det eller ej, men jag längtar till jobbet!!!


Kärlek till er alla.
//en trött, huvudverkig men glad Maria.

1 kommentar:

Mamma sa...

Vilken härlig överraskning när du knackade på dörren mitt i natten! Linköping tomt utan dig, men nästa gång blir det Bergen.
Kärlek till dig!