måndag 9 januari 2012

Ok.


Jag överdrev för visso tidigare.
Visst VET jag att man både kan resa med barn, man och utbildning i bagaget. Det var ju i den miljön jag blev "till" och "präglad"..

MEN.

Ibland känns det så där, som jag kände när jag skrev mina rader.
Ibland vet jag inte vad jag ska ta mig till då, när den där rädslan och längtan samma gång kommer.

Antagligen är den oändligt stor också nu när vintern tagit sitt grepp och mörkret går utan ände. Och de närmaste i min omgivning har eller SKA iväg och resa. Det gör ont. Jag känner mig "kvar".
Jag trivs, jag längtar efter att börja måla, jag har planer.
Men gud vad jag är sugen på att resa ut i världen snart igen. Det kan ingen ta ifrån mig.

Och i dem stunderna.
Då tänker jag så.

Så är det bara.

Döm mig inte. Låt mig längta.

Godnatt.


4 kommentarer:

Mamma sa...

Det var inte min mening att döma - jag förstår precis!!Sluta aldrig längta, drömma eller resa!!
Älskar dig

therese sa...

Hej tjejen! Såg dig på globalsurfers när jag sökte lite info om surf i norge. Jag känner hela tiden som dig kan jag lova! Dock sitter jag mitt uppe i civilingenjörs studier så jag har bara sommaren jag flytt till bali nu i två år! men nu är jag så pank att jag måste jobba samtidigt om jag ska kunna surfa något alls så norge kasnke är nått att testa på. Hoppas du hittar ett sätt att kombinera. men sluta aldrig res om det är de du älskar! Gillar din blogg btw!

kram thess

therese sa...

Btw jag kanske kan ta dig till hjälp om lite info som bor där om jag inte missuppfattat det fel? =)
har du facebook, therese-sundstrom@hotmail.com

Maria Alexanderson sa...

hej therese! grymt kul att du skrev.
Jag har facebook som resten av universum, heter Maria Angela Spanjakken... kan jag hjälpa dig m lite Norge tips! nice m en surferchic, få av dem i våra kalla länder..

m