fredag 6 januari 2012

Away.

Vackra vänner.


Bloggen kommer inte att stängas ner.
Den kommer inte heller direkt att "pausas", inte heller direkt att sättas under ett "nytt" ämne.
För den här bloggen den står för mig. Den står för mina upplevelser, mina känslor och mina tankar.
Den är egentligen föga intressant för andra att läsa, då den trots allt bara handlar om hur jag ser på saker och ting, hur mina tankar förs. Ingen drama, ingen dramatik och inga spydigheter. Booring med andra ord.
Men.


För mig är detta ett sätt att kunna ventilera mig. Och som jag beskriver någonstans, en dagbok utan lås.
Det är ett sätt för mig att kunna gå tillbaka och se, hur jag mådde, hur jag såg på saker och ting. Hur jag ventilerade mig. För att kanske få perspektiv när jag som mest behöver det.
Jag skriver också dagbok. Privat naturligtvis. På papper.
Men då 5 år av mitt liv försvann på en rigg för några månader sedan ( i dagboksform), är jag tacksam att jag trots allt har "några" bloggar att blicka tillbaka till. För ibland behöver jag faktiskt också blicka tillbaka. Även om det är "nuet" som ska levas.


Men nu är det så. Att det har hänt oerhört mkt och händer väldigt mycket i mitt liv, främst inre. Jag känner att jag börjar hitta mer och mer mig själv och vad jag vill. Och jag känner att detta kanske inte alltid är behövligt att just "dela" offentligt, för som sagt var, det rör ju trots allt bara mig, och kanske några därtill :). Så jag kommer skriva lite på ett annat ställe, som är lite mer "stängd" för andra.


Jag har många ideer och en del projekt just nu som jag planerar och vill göra till verklighet, och jag vill kunna känna att jag kan skriva om dem fritt, utan att lägga förhoppningar eller bygga upp "bilder" för folk. De i min närmsta krets vet det som behövs att veta, och resten gör jag själv :).


Jag känner starkare än någonsin att jag går min egen väg, och jag behöver lite mer "privat" inför detta.


Jag kommer så småningom, (om allt går vägen, vilket det SKA), dela med mig av detta.






Men tills dess får ni nöja er med en liten del av Maria Angela. Som inte försvinner helt, men som lägger lite mer energi på "annat".




All min kärlek till er som orkar eller läser då och då.


/Lifekickin M.

Inga kommentarer: