söndag 27 november 2011

gone long facebook




till er som undrar


var är du?


bara för att jag valt att ta en "facebook pause", betyder inte att jag slutar existera


och som någon sa, de vänner som faktiskt är dina vänner, de ger blanka fan om du finns på facebook eller ej, de har ditt nummer.


Jag sa från början att jag skulle ha till den 1a dec, för jag trodde jag skulle ha så sjukt svårt att inte gå in, uppdatera mig,   snacka med folk


Sen visade det sig, när jag började få lite mer andra syner, "vilja förändras", att det var en "releafe", att inte behöva ständigt vara "där det händer"..
jag erkänner det, jag var beroende. när ja hade internet någonstans, då var det bara ett sånt där helt automatiskt att någon gång trycka på det där "f:et", för det där "f:et", det finns på alla datorer, VAR I ÄN I VÄRLDEN du är, vilket skruttit hak, vilken skruttig dator med internet uppkoppling du finner, så finns det där f:et som det räcker med att du skriver för att datorn ska automatsikt f-acebook.. 


Jag tycker facebook är bra, det tycker jag faktiskt. jag har inte mycket negativt att säga om det, alla som klagar på "facebook", borde ta en inre titt i sig själva. oftast ligger svaren där inne. och "beroendet att visa andra", "ha koll på" eller vad det nu är, det är inte facebooks fel.


Facebook är som all annan pr och hookups som finns runt om på nätet, det är bara du som väljer hur du vill det ska kunna påverka dig.


jag valde att testa mig själv lite, och sanningen är, att genom att "ta bort" min facebook-tid, har jag fått med mig så himla mkt annat, vackert, bra, och givande, än jag faktiskt tror jag skulle fått hängandes på "f:et"


Men som sagt var, visst kan jag sakna det med, och det är ett väldigt "enkelt" sätt, att ha kontakt med bekanta.


Men bara tänk, ta dig en tankeställare, begrunda sig själv ibland.


det är vitkigt.


Säkerligen har jag facebook den 1:e dec igen, men lka säkert blir det kanske senare.


Long live facebook!


Ha en fin kväll alla vackra, och glöm för bövelen inte att uppdatera er status!!!!!!


Lots of love/Maria





Inga kommentarer: