måndag 1 augusti 2011

angels, God and lifekickin.



"vi har stora hjärtan angela, du söker kicken inte balansen och dom människor som söker kicken har större hjärtan och mycket mer upp och ner i sitt liv men det är bra mycket roligare ha det så" / 1 aug 2011 skrivet av en person jag älskar.




mitt i en sorg och tyngd som samlats i mitt omedvetna den sista tiden (bland också mycket kärlek och glädje, inte att förglömmas).. blev tyngden för tung för mitt eget hjärta och det brast ett kärl fyllt av frågor med och utan svar.

mitt i en vacker och varm dag, en av de få, när man ska må som bäst, mådde jag som sämst.
men som om min ängel sett mig och hört mina tysta tårar, fick jag som en rusch kloka ord utan att ha bett om de.

ord som inte kunde komma lägligare.

jag brast. men jag ska laga.

och främst av allt.

jag ska lära.
......................................






jag hade precis loggat in på facebook inatt och får detta av en vän jag inte träffat på länge bara "rent sådär".




vän: angels exist !!!

jag:  yes?

vän:  
i like angels
yep
they do
you got one
:):)

jag:  did you see him, or her?


vän:  hmm i would say i felt , but that would be like a not sure thing...but somethin more concrete is that , i know GOD loves me , and HE got one for me , and hey HE loves you the same...
Heyyy Marias gurdian angel
U got a good one to protect :):)






vän: "i dont think you out here looking for a "kick" , you are looking for a certain thing , dont know what it is tho... maybe in the process of looking for that you have your ups and downs...
the one thing i know for sure is that GOD got the answer , and the cure for you, you wont find it nowhere else...these things ask for patience, slow, but sure growth...
we are all sort of "victims" of a romanticized meaning of life, but i trust, Maria, you can be victorious over that, and LIVE, and live you shall, the only question is do you live for this life, this short life, or the one after. And that decision will also decide how you will live in this life time
you got no reason to be afraid
theres not a cell in your body that is not supposed to be there
same with your beautiful soul.
shine humbly ! "



------------------------


ÄnglarGud eller kicken.

Jag vet inte vad jag söker eller vad jag kommer finna.
Men oavsett, Im never givin up. Och jag tror på mig, på dig, och all massa kärlek som borde spridas bättre.

Vill inget extraordinärt med detta inlägg, mer än att genom skrift beskriva, hur ni fick en tung flickas hjärta, att slå lite lättare en het sommardag i Bergen. När till och med den ljumna vinden kändes ful mot huden.

Massa kärlek.



Lifekickin!




snart tittar vi upp mot skyn.

Inga kommentarer: