måndag 7 mars 2011

Travelling heart.



Kom på mig själv ännu en gång i alla inälvor här på båten..


att fan, så här längesedan utan att "resa", var längesen..
kan int ens fatta att de sista trippen jag gjorde var i somras..
hur klarade jag vintern och hösten i skandinavien?? Dämmn!




jag tror den här gången är dt dags för sydamerika, jag känner att den nerven drar i mig..




det är trots allt en stor del av mig, där jag färdades i mammas mage, på de skumpiga vägarna..
och där jag i Ecuador vann loppet, och liksom träffade ägget...





Alla alla tips på secret surfspots, och mysiga oturistiga platser är välkommna, även div resekompanjoner som delar min passion är välkommna.. så länge du har ett hjärta gjort av värme, kärlek o en jäkla massa äventyrslust som jag.. :)






dags för fisk!


so long....

6 kommentarer:

Mamma sa...

11 månader i Sydamerika- min drömresa 1982. Och med ett sådant fantastiskt slutresultat:))
puss puss

Anonym sa...

hur gör man för att söka jobb på en sån där båt? jag har aldrig rest på egen hand och skulle så fruktansvärt gärna vilja göra det! får man 80.000:- för 5 veckor på en båt där man.... rensar fisk? pls svara

Maria Alexanderson sa...

hej anonym:

man har ett jädra anamma, googlar runt på rederier och ringer och tjatar :)
Man måste dock ha en säkerhetskurs först, den heter sikkerhetskurs for fiskere, googla.

Jag gav mig inte, och nu ger det mig möjlighet att jobba och sen resa!

Mvh Maria

Anonym sa...

alltså helt sjukt bra ju! 80.000:- för 5 veckor är ju värt varenda fiskinälva! Tusen tack för så bra svar! Om jag kan samla ihop tillräckligt med mod så hoppar jag på en sån där båt! KÖR HÅRT!!!!!

Elvis sa...

Una cerveza por favor.
Olé mot sydamerika.

ps. din tatuering är fin, hoppas den ger dig massor av lycka.

African Sunrise sa...

PICHILEMU CHILE. Seriost, kolla upp det. det var helt underbart och det ar ganska billigt i chile med!