lördag 5 mars 2011

Är det OM eller är det NÄR?

Jag skulle kunna skriva en uppsats som vanligt med mina tankar.
Men jag väljer åter igen att inte göra det, även denna gång.

Men mitt i alla inälvor, rom, levrar, hjärtan och fiskefjäll i ansikte och hår slog mig en tanke som slår mig ofta.

NÄR kommer jag dit...

KOMMER jag dit....

vart undrar ni såklart..

när ni har svaret, ge det till mig, för jag vet nämligen inte själv..



Men jag älskar och hatar jakten lika mycket, och det är det som är det paradoxala.
Lugnet, och spänningen.

Resandet, och samtidigt den vilja att bara vara "kvar" på en plats..

Finns det ett NÄR? istället för hur.....?

och nej, ibland fattar jag inte riktigt själv vad jag menar.





ps: en väldigt bra relationsbok är:

Prinsessan och grodan.

appropå inget :)

också två böcker som faktiskt hjälpt mig oerhört när jag mitt i all glädje i Bali, var som mest ledsnast.
är:

Munken som sålde sin ferrari

och

Finn din livsuppgift (detta är 2;a delen)...

// en jävla massa miljontals pussar och tankar från en flicka ute till havs.

Inga kommentarer: