lördag 12 mars 2011

This goes out to you.



Jag skulle kunna skriva sida upp och sida ner om denna kvinna, min mor.


Om hur hon alltid finns där, hur hon format mig, hur hon fortfarande formar mig, hur tacksam jag är att hon stått ut med mig under mina ungdomsår, hur hon alltid varit den som oavsett vad - varit där, som hålt mitt hår när jag spytt i toalettstolen efter mina tokiga fyllor, hur hon lagt kalla handdukar på min panna, hur hon drivit mig vansinnig, hur hon tålt skrik och förjävliga ord och skrikit tillbaka, hur hon alltid sagt att jag dugt  precis som den jag är, hur hon lärt mig ha en fin människosyn och ödmjukhet, hur hon lärt mig att det är ok att fela - att kärleken alltid finns där ändå, hur hon tjatat om småskit trots att jag är 27 år, hur hon oroar sig när jag kommer hem eller sover borta oanmäld när jag är hemma i Linköping - men inte oroar sig ett dugg när jag reser runt på vilda äventyr, hur hon faktiskt blivit en av mina bästa "vänner"..


ne, jag skulle kunna skriva tusenvis mer. men jag vet att ord är egentligen inte så viktiga, jag är ganska dålig på att säga saker till mamma, om hur betydelsefull hon är, men om det är ngt jag är säker på, så är det att hon vet med hela sitt hjärta.. och det räcker lite just nu.


 vi kan väl säga att jag hade tur som fick just henne, för ur en äventyrslusten och ödmjuk kvinna, hoppas jag kunna brås på henne så mkt jag kan..




Grattis på födelsedagen MAMMA.
58 år och fresher than ever!




"Hakorna" Alexanderson :D




Den finaste gråhåriga morsan i världen!



2 kommentarer:

Fiery Woman sa...

Vackra ord. Och känner igen varje stavelse. Vilka underbara mammor vi måste ha!

Grattis till din.

mammma sa...

Och jag sitter här med tårar rinnande på min kind. Kan inte säga mer just nu än TACK för att just jag får vara din mamma. Älskar dig så!

Fiery Woman: Jag har en stark känsla att din mamma skriver under :)