tisdag 1 mars 2011

Fiskebåt - once again.

Ja, då var de dags. Igen.

Om 2 dagar står jag på en båt och packar fisk någonstans på de sju haven.

5 veckor.

Jag har klarat de förr, jag ska klara de igen.

Pepp pepp.


Tänk vad pengar kan göra med oss, mig.
Enklare vore de om man vore Kissie och bara behövde va blåst och skriva lite skit då o då och få 90 000 i månaden rakt ner i sina Bingo Rimér brallor.


Men åh andra sidan, naaae..

Hellre är jag en flicka med fiskfjäll i håret och påsar under ögonen i fem veckor och känner mig värd mina floos.

Känns bättre att titta ut mot havet ngn stans i världen då, och vänta in vågorna med brädan under armen.


Dessutom var igår en helt underbar dag.
Varm choklad på Flöyen med underbart häng. I love it here.

Bergen is in my heart for the moment.

Peace / Er fiskarflikka.

1 kommentar:

AnaVonR sa...

Hej! Jag undrar bara, hur får man ett sånt jobb på fiskebåt? Har letat efter sådana jobb jättelänge men inte lyckats hitta någonting. Kan du ge mig tips..?
Härlig blogg föresten! ^^
Take care
Anna