torsdag 27 januari 2011

Vad är det för fel på mig?

Förlåt.
Bloggen och orden går på sparlåga just nu.

Men det har sina skäl.

Jag återkommer när jag kan ge lite bra energi igen. De lovar jag. De kan dröja en dag, eller en månad. Förhoppningsvis mer kortare än långre tidsmall.

Just nu skulle jag önska att de som mamma ofta beskriver som "kristallkuleeffekten" faktiskt fanns, att de fanns ngn där ute som bara behövde se på mig för att förstå..

som lät mig slippa förklara mig i ord.. och som bara kände genom att höra min röst eller se bakom mina skratt..

jag känner mig vilsen, olustig och rent ut sagt förjävlig.

jag vet inte vad som fattas mig. och det gör mig insane.



varför föddes jag sökare, varför ska jag se bakom och bortom allt, varför blir jag aldrig nöjd..
va fan är de för fel på mej...

3 kommentarer:

Anonym sa...

boktips i sökandet: Alice Miller´s "Det självutplånande barnet": Bästa jag nånsin läst ever!

Monica sa...

Boken står i vår bokhylla där hemma. Inköpt 1988. Lika angelägen så som nu!
Love you

Maria Alexanderson sa...

Tack Anonym!
Monica, vilken tur, då ska jag läsa den nästa gång jag kommer "hem"..