torsdag 13 januari 2011

TROTS det felaktiva CV:t..



så ....


verkar de som min lyckoängel inte sviker taget om mig.


antingen var det hon som fanns över mig i förrgår när jag gick runt och lämnade fel CV, eller så var det mitt sneda leende och charm som slog hål, för idag ringde den ena efter andra...
..så på måndag har jag intervju på H&M... (som jag dessutom tackat nej till för ett år sedan...)
och när jag gick förbi de mysiga caféet/resturangen som jag sökt på, var chefen där och sa att det suttit en lapp på mitt CV där det stod "jättegullig och trevlig tjej" (fast säkert ngt med jente, artig osv eftersom jag befinner mig i lillebror land)..
så även där är en intervju att boka upp nästa vecka..

men som sagt, jobb, är aldrig ngt som stressat mig, aldrig ngt som oroat mig, det har alltid ordnat sig, och min ängel eller vad det nu är som följer mig i livet, för mig alltid till de rätta platser i livet och till de rättaste människor...


Men, det värmer. Även i ett regnigt Bergen.


men allt är inte gott, oroa er inte hallå!
jag måste ju spela på den svenne jag ändå är till halvblod eller hur?
jag får inte vara för glad, inte vara för nöjd, och absolut inte "skryta"..
så ok vill ni höra vad som suger idag?


här har ni, listat och allt:
  • jag bor me 4 grisiga pojkar, och ibland får jag spel när jag intar mamma-rollen och plockar och sädar efter dem. (MITT fel).
  • postjäveln har inte kommit på en vecka, för vår brattiga hyresvärd som jobbar på Felippa K och slirar omkring med äckligt trendiga kläder har fortfarande inte fixat vår dörr, så nu har posten satt upp en lapp, att de vägrar gå in och lämna brev förrän dörren är fixad.. tycker de e patetiskt att man har råd me sina stekarkläder och egna butiker, men inte några skruvar att fixa en dörr.
  • men det som stör mig mest är att mina fina vän Ägget inte hört av sig på 3 dagar från Rio, där världen ännu en gång har valt att visa sin vrede mot oss människor.. Det är lätt att blunda, att konsumera, förstöra och gå och lägga sig varm och materialistiskt "lycklig".. Men när de kommer för nära, då kan man blunda, men ändå se.. om ni fattar. ne de vet ja inte om ni gör, men who the hell cares anyway.
  • jag trivs. och det stör mig. varför trivs jag, i Bergen? Jag ska inte trivas här.. jag ska bara trivas borta, bara trivas när solen värmer mina kinder.. så ska de vara..
Hoppas ni är nöjda, och ser att allt bara inte är ett ända flyt :D
även om jag har en jävla tur.. (sviiiid sviiid).


så tack och hej.
er "brud"/angela





I promise you, I pray EVERY day for this..

Inga kommentarer: