torsdag 24 maj 2012

Träningspass!

Efter 10 min ville jag gå.
Då tyckte jag att jag var "färdig". Då hade jag rott 2000 meter och ansåg mig klar och stolt.
Men icke.
Biffen Dan kommer in och ser på mig som om jag vore dum i huvudet och säger, du ska träna minst 40 min till.

Jag ville dö.

Men 50 minuter senare och 5 vårullar i magen, sitter jag här, spritt språngande levande och gladare än aldrig förr, för att jag klarade det. Kanske ett litet steg i andras ögon, men ett stort steg för mig.

Nu ska jag dricka lite alger och omega 3, sen blir det förhoppningsvis ett par timmars vila innan jag ska ner i fabriken och jobba igen.

Utan vila och sömn, inga muskler. Biffen lär mig.

Har också fått reda på nyss, att efter 45 min intensiv träning, är det ingen idé att nöta mer, för då slutar musklerna "jobba" och börjar brytas ner istället, alltså inte bra alls.

Så det var ju lite posetivt iaf, att jag slipper nöta timme efter timme.

DOCK, ska det kännas som om du vill DÖ i slutet och de två sista repetitionerna ska vara så att du nääästan inte klarar dem.
Träning utan att det känns, är lika med ingen träning.

Tänk på det!


God natt folkens!/fiskar jäntan på de sju haven

1 kommentar:

Mamma sa...

Personlig coach - vilken tur du har. Bra jobbat! Det kanske tom kan spilla över lite på undertecknad...:D
Puss puss