torsdag 24 maj 2012

Mat & Hälsa.


Lite tankar. Om hälsa. Min.

Jag skall gå upp i vikt. Men absolut inte på det sätt jag gjort under min ungdom. Inte genom att trycka i mig fett, smör, grädde och annan "skit". Jag ska försöka få i mig nyttig mat, mycket fisk, mycket proteiner som mamma säger. OCH jag ska unna mig, men det ska inte gå till överdrift.
Jag har alltid kunnat äta precis vad och hur mycket jag vill, en lyx i andras ögon kanske. Men hur ser min kropp ut inne egentligen? Inte särskilt bra antagligen. Så nu har jag börjat försöka iaf "tänka" på det jag stoppar i mig.
Träning har aldrig varit min grej, jag tycker faktiskt det är ganska "tråkigt". Men jag har som sagt var bestämt mig för att ge det ett försök. Igen.




Jag är ute efter en fast kropp. Kanske kan jag inte bli "tjock", och det vill jag inte heller, men jag vill öka kroppsmassa, och att mina muskler ska vara markerade. Jag vet att detta tar tid, men jag jag ska jobba på min tålmodighet. Jag ska göra det. Vem vet, kanske om jag har tur, kommer jag in i en rytm, där jag börjar tycka att de är "kul" att träna? Eller kanske kommer aldrig den dagen. Vi får se. Jag tycker ju om att röra mig, men är en väldigt odiciplinerad själ i många fall (men jag jobbar på det, som med mycket annat). Allt tar tid, och det ska få ta den tid det tar. Jag har inte bråttom till något. Lifekicking, strävan. Så mkt i det ordet för mig.


Så, mitt mål alltså. Äta sundt, i bra mängder. Inte fokusera så vid vikten, varken upp eller ned. Utan fokus på välmående, så som hy & glädjen till livet.
Jag är i en tid av förändring för kroppen, och mitt hjärta är kär. Jag har de bästa vänner man kan tänka sig, jag är frisk, jag bor i ett land jag trivs i just nu. Jag har möjligheten att resa. Allt de där. Viktiga saker, som ger spegelbild till det yttre.

Så nu kör vi, hälsa och unnande!


Och en jävla massa kärlek <3

Inga kommentarer: