torsdag 1 mars 2012

Hår Snack - No Poo.

Nu är det så här, att jag tänker testa en ny metod för mitt hår.

Det kallas för No Poo metoden alltså ("ingen skit") och det bygger egentligen på att man inte tillför något som helst kemiskt för håret, utan bara naturliga ingredienser.

Det är en hel vetskap, och jag har bara BÖRJAT läsa om det.
Men när det gäller mitt hår, då kan jag göra allt för det :)

Och eftersom allt bygger på naturlighet, så känns det super.

No Poo... hur ska detta gå.

(Googla No Poo om ni är intresserade.

Även denna ----> http://ladydahmer.alltforforaldrar.se/category/naturligt.html sida tar upp bra tips och råd, om man bara har lite ork.)

Även denna: nopoo.se






Ska dock försöka läsa in mig lite först, innan jag slår på stort, som oftast brukar vara min fälla, att liksom kasta mig in i saker. Men detta låter himlans bra och jag vet folk som är jättenöjda, vars hår har blivit superfint och dessutom växer väldigt bra.

Kommer säga till när jag "startar", med lite för- och efter bilder..


No shitt!

/kärlek

Inga kommentarer: