måndag 26 december 2011

Utvild-ad...med ny energi.

Efter en välbehövlig paus. I sinne och i tankar.


Vilda cirkusen i huvudet efter tunga tunga arbetsveckor, med en grinig och sur Maria, har nu slagits till ro med behövligt omhändertagande, massor med sömn och mor och dotter-häng här i Bergen. En chill jul-afton.

Helt och riktigt och det ENDA jag faktiskt behövde.

Jag känner att en tyngd har lossat från mina axlar och det känns frigörande och behövligt.
Ny energi och nya beslut. Avslut och nya påstigningar i "resan". Spännande.

Ser fram emot ett 2012. Ett 2012 i konstens tecken.
LÄNGTAR tills loftet är färdigt, ska bli min nya ateljé..  SOM jag längtar.
Tack för alla färger, tavlor, inspiration och penslar!

2012. Planer, resor, jobb och en himla massa mer uppvisad kärlek, till mina vänner,jag har varit ganska dålig på att visa de sista 2 månaderna, då min riktiga ork inte funnits där.

och jag är fri, singel, free, fucking free. Och det kan ni räkna med att jag ska vara ett tag.
 Nu är det min tur och jag lovar att säga till dig när jag är redo igen, Världen. Men räkna med att det dröjer, har en del att uträtta först.


Lifekickin börjas sakta men säkert forma på mina läppar igen. Det skall ske, men Lugnt, Behagligt, livligt, tårande och skrattande och alltid med en stor fet knippa ödmjukhet, mot andra, men främst gentemot mig själv.


Lets roll the dice for tonight foks. Sleeping time.

/M.

some inspiration.

 the art is in the small things. 

 grymt cool svensk brud som målar. 

längtan. färger.

ok banksy ofcourse.

Inga kommentarer: