tisdag 27 december 2011

Förklaring.



Folk verkade ha missförstått mig, det finns ingen "Dig" just nu som ska vänta eller behöver vänta på mig.
"Dig", är Världen.
Och Världen, den behöver inte heller vänta. Bara ha lite jäkla tålamod.
Jag väntar på mig själv liksom. Och medan jag väntar på mig, så lever, lär, jag och griper tag i sådant som är viktigt.

Jag blev inte klokare själv av detta inlägg, en grumlig förklaring.
Men så här kl 04.16 på natten.
DÅ, får man tala osammanhängande. Hur jävla "mogen" man än ska vara som 28 åring.
Min mamma tycker säkert och analyserar mig bakom mina rader, ofta. Ibland får jag sms "tänk på vad du skriver på facebook blablabla, sånt kan komma åt dig och uppfattas fel av "fel" personer" osv. Jag bryr mig vad hon tycker, det gör jag, verkligen. Mer och mer än vad jag nog trott, i sånt som gäller livet och allt där i: Varför? Jo, för jag lyssnar på henne, för att jag vet att hon är klok. För att jag vet att hon är en av dem som känner mig som en öppen bok, bara att höra mig andas i telefonen så kan hon avgöra hur jag mår, hur jag än bedyrar det motsatta.
MEN, jag som jag skriver, så som jag påverkas och påverkar, det är OCKSÅ jag.
 100 % som rökturken skulle sagt.

Jag förstår inte alltid mig själv, men ibland undrar jag om det kanske bara är bäst att inte göra det.
Skulle nog slita håret på mig själv. Men jag älskar mig grymt mkt ibland.
Och ibland inte givetvis som alla andra normalt funtade människor....,
men va skulle de va hälsosamt för, gå o hålla sin egen hand och kyssa sig själv?
Så nej. Bad and good days. Totally fine for me. Im not scared anymore. Det var jag när jag var 15 bast och tyckte att jag "tänkte", "tyckte" och "kände" lite ovanligt mkt. Bedövade de med att vara "kaxigast i stan" och att vara ett "namn". En dramaqueen utan krona, men med en uppkäftig mun. Ganska lite ödmjukhet där. Och noll respekt, allra minst mot mig själv.
Tacka gudarna att man växer upp (på vissa plan).



Slutpladdrat.

Jag älskar inte alls alla, men dem jag älskar, dem älskar jag. Troligtvis är du en av dem..


Godnatt. Imorgon ska jag KÖRA min mor till flygplatsen. Bevisa för de där *** att jag VISST kan köra bil
(när jag kör på en stor plan yta, utan trafik, med lysen på, ensam och utan stress).

HADE/m.

Inga kommentarer: