lördag 26 februari 2011

Sjukhus och obestämda beslut.

En helg som blev helt annorlunda än de va tänkt.

Men gallstenar kan sätta stop i hjulet. O nej det är alls inget att skämta om men så blev det.

Vår kära lilla Oskar fick super ont i magen natten till fredagen, och när jag kom hem till lägenheten och grabbarna igår försökte jag pressa i både med de ena och andra, utan att ngt hjälpte... nu i efterhand känner jag mig som en burdus kvinna, som tyckte att de bara var "som valigt när män är sjuka"..att allt ska överdrivas till max. Stackars Oskan, där han låg me sina stenar i gallan... usch.

Så vi tog en taxi och nu har natten spenderats i en sjukhussäng brevid min "bror".. i morse åkte jag hem, och nu är vi i kollektivena straxt på väg dit igen me lite laddare, och smått och gott..
Operation väntar och man ska inte va ensam på en operation.

En fredag som inte riktigt blev så där "filmig" och "pizzig" som den va tänkt...

Andra saker som inte gjorde fredagen så där vanlig i mitt lilla liv var att plötsligt efter lite kasst me jobb på fronten, skulle visst 4 st trilla in mitt på ljusa dagen..


Efter veckan på skolan, va de så nöjda med mig, att de erbjöd mig en tjänst på fritids... hmm...
sen plötsligt ringde cafeéet som jag sökt på för längesen...
och så plötsligt ska de bli massa brandvaktskjobb...

och PLÖTSLIGT ringer en fiskebåt och undrar om jag vill me på en tur...

fy fan.

ngnstans inne vet jag nog, men vad gör man när de e 50 % i ens hjärna..
när man inte vill bli en slav under pengarna, utan mest leva och vara lycklig. då säger man nej till 80 000.
men de där 80 000 kan man också bjuda sin mamma på till ngt, man kan också surfa, man kan stanna länge i spanien, och man kan göra en himla massa skoj me...


fy fan för beslutsågest.
jag tror bestämt jag ska börja läsa Marres bok som jag fick...

btw: jag älskar mina vänner här. fy så mkt fina sidor jag får uppleva.

btw 2: jag är trött på att behöva ta skit från dig. jag orkar inte va den starka längre, nu får de va nog.




Tills vidare... /er Angelita.

massa me kräklek och kärlek från Bergen.

Inga kommentarer: