fredag 2 september 2011

This is not a good bye.


Im so so so lucky to have you wonderful people in my life.

Jag kan bara inte fatta vilka underbart vackra vänner jag har i mitt liv.


Vilka vackra själar jag funnit här under min tid i Bergen.
OH.
Vackra vackra ni. Om ni bara kunde förstå hur lycklig jag över att ha fått vänskap av er.


Först få en kommentar som denna när jag beskrev det onda i hjärtat av min förlust av dagbok:


finaste hjärtat!
dina minnen kan ingen någonsin ta ifrån dig. kom ihåg det. om du behöver fylla i några luckor så är vi många, många som mer än gärna hjälper till!
tusen kärlek
/s 



- sara, en vän jag också fick här i Bergen, men som lämnade oss när det var dags för henna att leva och sprida den oerhörda kärlek hon sprider, en annan plats.
Alla borde få ha en "Sara" i sitt liv. Hon är helt otrolig.
Jag är lyckligt lottad som fick ha henne och dela henna med de andra i kollektivet.


att sen få ett mail som detta:


Hei min fine Maria! Jeg har sittet og lest bloggen din, og den er så D E G. 
Alle de fine søte små tankene dine, har du klart så utrolig bra å formidle på papiret.
Det er ofte jeg har lyttet spent på deg, for du tenker så mye, du har lært meg å se ting på en litt annerledes måte. Bry meg om andre på ett annet nivå, og ta meg tid til å høre på de.
 Fine Maria min, jeg er så glad for å ha møtt deg. 
Jeg kommer til å savne deg som en gal gullet mitt! Ingen er som deg..Ingen klarer å rote seg bort i så mye, la andres følelser gå så personlig inn på seg, eller ha så flaks. Du har så godt hjerte, men du er også utrolig uheldig. Likevel lar du det aldri knekke deg, du er så fin, for du ler det alltid vekk. Alt ordner seg! Og det gjør det alltid,alltid for deg Maria. D
u har egne engler som passer på deg, og alltid sørger for at du får det bra. 
God Bless you girl, og vit at jeg alltid er her for deg. Jeg vil ikke si hadet, eller adjø, jeg vil si sees snart igjen. Håper du opplever masse herlig på turen din, og kommer tilbake med mange historier. 
Jeg sitter hjemme i Bergen og venter med en klem, og ett glass rødvin. Kom tilbake, like fin og herlig som du er! Men med mange herlige historier..
Uansett hva som skjer med deg og ***, grip sjansen og gjør dette til D I T T eventyr.


Utrolig glad i deg skjønne Maria! SMASK!



Känslan att få ett sådant mail i inkorgen, behöver jag inte ens i ord att beskriva.


Glädjetårarna som jag fäller när jag läser, gör det.
Vad lycklig jag är över att ha denna vackra Hodan i mitt liv. Min Hoody.
Alla borde också få ha en Hoody i sitt liv. SOM hon tagit vara och hand om mig.
En vän för alltid.


Och alla ni andra som jag mött här längst vägen och som jag tagit till mig i mitt hjärtat.


Jag älskar er för att ni tror på mig och låter mig vara den jag är - det är en gåva att få ha er i mitt liv.
Ni känner vilka ni är. Det vet jag.


Återigen - jag är så lyckligt lottad.
'


Vill avsluta med att INTE säga "hej då" till mina vänner, utan "vi ses nästa gång".

Glöm inte - LIFEKICKIN



this is for you all.




Inga kommentarer: