söndag 29 maj 2011

Bilder, tal och tankar.





Egentligen tycker jag att bilderna talar för sig själva i förra inlägget.



Bilderna är en del av de upplevelser igår som var glädje, skratt, tårar, värme..

... en massa mer skratt, musik, winnerbäck guitarrspel, mer kärlek, pussar och en HIMLA massa dans tills långt in på småtimmarna...

Jag körde  nyktert, ville kunna vara så närvarande i alla sorters sinnen, för detta var en väldigt betydelsefull dag för mig (och givetvis för resten av alla som var där, men nu talar jag utifrån mina känslor).
Min "bästis" Emma, vacker som en valmo blomma, tog efter mer än 10 år tillsammans med Chrille, steget in i äktenskapet. Och det var med mina fina vänner Nadja, Helena och Emelie som jag hade äran att också dela detta med.

Jag höll ett tal och en dikt, och det var med nervositet i hela hjärtat och halsgropen som jag fick ordet.
MEN, jag klarade det, och det blev så uppskattat, jag fick sådan beröm, in till sist när vi gick. "Tal ur hjärtat", det var fina komplimanger, och jag lyckades ge ett smil åt mig själv och en välförtjänad klapp på axeln.



Jag var så lycklig igår. Med runnen maskara och underbar musik. Med blåsten utanför och med kärlek i hela mysiga salen vi sedan spenderade resten av kvällen på. Vi dansades, vi kramades, och det var en stämning sent att förglömma.

Jag skulle kunna förklara och beskriva så mycket mer, men som lika med minnena som jag och Emma delar, så är de bästa och finaste, dem man behåller i sitt hjärta och med de närmaste.


Idag mår jag lika bra, och mor och dotter mys med sushi står på schemat. Har absolut inte behov för något annat idag.


....




Tack Linköping för denna gång, det blev ett kärt möte, även om jag är klar med Dig staden vid ån...

Imorgon väntar Malmö och människor jag saknat och som är betydelsefulla i mitt liv.
På tisdag är det back in town till Bergen, och hur fånigt de än låter, så känns det också mysigt att komma tillbaka...

.."hem"...


Massa kärlek och respekt. /Angela






Jag sa ju att det var mkt kärlek.

Inga kommentarer: