måndag 23 april 2012

Powerwalk och en spy:ig natt..

Ska snart ta mig upp innan klockan slår för mkt.

Somnade skönt med en bok inatt men vaknade mindre skönt av 2 spyende tjejer och ett gnolande "mariaaaaaaa...mmariaaaa".. Den ena magsjuk (ja maginfluensan sitter visst i väggarna här fortfarande) och den ena nyss fyllda "utgång", full som ett ägg. En på toaletten, en på rummet. Spykalas, och det kändes som jag ville vägra vara "mamma" och dra kudden över huvudet. Men men. Jag vet ju hur de båda sitsarna känns, fyllesitsen har jag varit i allt för många gånger för att döma någon. Allt för många. Och maginfluensa, den tortyren fick jag uppleva förra veckan. Så att vakna lite sent är föga något att klaga över.


Trots det, är jag mer peppad än förr. Ett pass på gymmet igår kväll och nu snart en promenad längst fjället innan en god havregrynsfruskost skall kokas!

Kanske hinner jag med en liten powerwalk innan jobbet, annars kör vi "hemmagymmet". Har hittat en perfekt blogg och sida, som motiverar. 
Maten som åker ner i min kropp är sundare, och min hy har blivit sååå fin. Kocken på jobbet sa för att det var att jag var kär, jag säger en kombination :)


Ne, nu ska morgonsolen njutas och usiken i lurarna pumpas. Bara dagar kvar tills jag flyger min stjärt ner till Stockholm och tar tåget till Linköping för ett snabbesök hos mami, för att sedan ta mig ner mot Lund och Malmö till min Hasse. Oh vad jag längtar!

Ha en fin dag folkens, ni finner mig på Pyggan ikväll!






Inga kommentarer: